Dag 9

16 juli 2014 - Bobo-Dioulasso, Burkina Faso

Dag 9:
Wat een zware dag, maar hij begon erg leuk. We gingen met Jamilla (ook 16 jaar) naar de lokale markt voor het middag- en avondeten. Het duurde wel een tijdje want ze praatte uitgebreid met iedere jongen die ze tegen kwam. Toen we terug kwamen van de markt kwamen de adoptieouders van Jean-Marie. Hij gaat morgen dan eindelijk weg. Blijkbaar gaan mathieu en nathalie ook weg ergens dit jaar. Alleen maar mooi om te horen dat er dus veel kinderen geadopteerd worden. Helaas is er nog geen vraag naar het doofstomme jongentje, terwijl hij het het hardst nodig heeft, omdat hij hier in Burkina nooit naar school kan gaan..
Weinig slaap gehad en dan nog van 7-20 in het weeshuis. Een pauze van 2 uur waarin we snel naar Bobo zijn gefietst om marshmallows te kopen en die thuis in de magnetron te doen tussen chocoladekoekjes. Hadden we wel verdiend na de meest vieze lunch ooit genaamd: to. Marthe en ik stellen ons niet aan over eten, maar dit was echt niet binnen te houden haha.
Op de terugweg naar huis zie ik dat ik 4 smsjes heb. Van die automatische smsjes die iedereen die bij airtel zit krijgt hier. Allemaal over allah en dat ik hem moet volgen en de koran moet lezen. Als ik allah wilde volgen moest ik allah smsen naar 433 hahaha. En dan ging er 100 cfa van je btg af. Een soort aflaat, maar dan zonder zonden of iets in die richting. Wel heel modern.