Dag 14, 15 weekendje Banfora

21 juli 2014

Dag 14 en 15:
Het weekend is begonnen en we nemen 2 daagjes vrij om naar Banfora te gaan. Even de drukke stad uit. Half slapend naar de dômes gereden en daar geklommen. Een erg mooi uitzicht vanaf de top, maar de weg er heen was wat minder fijn met mijn hoogtevrees. Daarna door naar de watervallen om daar de rest van de middag lekker te zwemmen en uit te rusten. Half ziek avond gegeten en toen door naar onze slaapplek waar we onder een heldere hemel zaten en het steelpannetje probeerden te vinden, maar die hangt nog boven de vuurtoren op Ameland (of niet paps?:)) Naar Solo geluisterd die gitaar speelde terwijl ik lek geprikt werd door de muggen. Tel nu 31 muggenbulten, jammie. In een echt klein van klei gemaakt met een rieten dak Afrikaans hutje geslapen en we werden vergezeld door insecten waarvan er een paar verdacht veel op schorpioenen leken.. De nacht overleefd, maar nu wel zieker geworden. Paracetamols erin en om 5:45 het water op in een klein houten bootje die 3x bijna omkieperde, opzoek naar nijlpaarden. Dacht dat die dieren enorm gevaarlijk waren, maar we zaten er ong 20m vanaf dus het zal wel goed zijn. De rest van de dag half meegemaakt, omdat ik me ziek voelde. We zaten nu echt in de binnenlanden, dus wilden we wel eens weten hoe de dorpjes er hier uitzagen. Na een half uur over een weg met alleen maar gaten gereden te hebben, kwamen we in een dorpje aan waar ze potten maakten. Geen elektriciteit natuurlijk of stromend water. Wel weer de kindjes die vol bewondering naar je kijken. Denk dat de helft van deze kindjes rondliepen met zo'n dik opgeblazen buikje en ook aan de primitieve huisjes was te zien dat deze mensen erg arm zijn. Marthe en ik hebben potjes gekocht en de oude man 500 cfa (80 cent) 'fooi' gegeven waar hij dolgelukkig mee was.
Aan het einde van de middag maar weer begonnen aan de terugweg en toen realiseerden we ons dat we over een week alweer in Parijs zitten naar de binnenkomst van de tour de france te kijken (als onze moeders nog zin hebben in een dagje Parijs?) Na 2 dagen continu zweten (bah) eindelijk douchen, kleren wassen in de tobbe en nu eindelijk slapen. Morgen maar even langs de dokter voor een kuurtje voor mn keelontsteking. Wekker weer op 6:40 voor de lieve kindjes. Als ik weer terug ben in Nederland slaap ik 3 dagen lang..
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ate Wijnstra:
    22 juli 2014
    Hè Martine, ik ben hier ook op zoek naar het pannetje, maar kan hem hier ook niet vinden. Je kon wel eens gelijk hebben. Leuk dat ik je vandaag ook nog even kort heb kunnen spreken. Moest wel lang wachten totdat Jochen met jou was uitgepraat. Goed te horen dat je een leuk weekend hebt gehad, jammer dat je het moest bekopen met een keelontsteking, maar dat komt me niet vreemd voor aangezien je die in Nederland ook bij regelmaat hebt. Nog een paar daagjes met de kinderen en dan langzaam weer afscheid nemen. Dat zal vast en zeker niet gemakkelijk gaan. Geniet van de komende dagen en ik hoop dat je einde van de week nog een paar dagen voor je zelf hebt zodat de terugreis naar de vlieghaven nog enig avontuur kan beleven. Dikke knuffel vanuit Costa Rica, Ate en Chenny
  2. Hilda:
    22 juli 2014
    Lieve zere keel Martinus!! Maar goed dat ik niet bij je ben maak me al weer zorgen op afstand, je kent me... Drinkt ze wel genoeg, eet ze wel goed krijgt ze wel genoeg slaap.. Jaja van die moederdingetjes he... Hoorde van papa dat je n kuurtje hebt gekregen van de medicijnman nou ik dacht dat ze daar niks hadden gelukkig maar. Zie er ook erg naar uit je weer te ontmoeten knuffelen en vol te proppen met alles waar jij van houdt dus gezonde dingen hahaha geen Subway koeken dus
  3. Oma Beukema:
    23 juli 2014
    Lieve Martine,

Wat een avonturen beleef jij toch. Opa en ik hopen dat je je snel weer beter zult voelen. Het zal bij jullie nog wel warmer zijn dan in Nederland. Weet je al of jullie nog op safari gaan?

Dikke knuffel van opa en oma
  4. Joke Patberg:
    24 juli 2014
    Lieve Martine,
    Wat sneu voor je dat je wat ziekelijk bent geweest tijdens jullie weekendje weg!! Je mama was natuurlijk best een beetje bezorgd om je, maar gelukkig hebben we inmiddels via Marthe begrepen dat een kuurtje 'wonderen' heeft gedaan ;-) Hopelijk heb je toch nog wel kunnen genieten van jullie bijzondere weekend! Je moeder en ik hebben het heerlijk gehad in Zweden; prachtig weer en schitterende plekjes gezien. Jullie nog een paar mooie dagen gewenst en tot zondag!! Zien we heeeeeeeel erg naar uit, hoor!!
    Dikke knuffel, Joke