Dag 4

13 juli 2014 - Bobo-Dioulasso, Burkina Faso

Dag 4
De eerste dag in het weeshuis. Een tweeling van twee meisjes, een tweeling van twee jongens, 1 meisje en nog 2 jongetjes waaronder de doofstomme. Marthe en ik liepen richting het weeshuis waar de kinderen ons als zwaaiend en ratslagmakend (?) stonden op te wachten. Toen we binnen kwamen meteen spelen, springen en dansen tot het zweet over ons voorhoofd liep. Na dat we onze rugtassen vol met cadeautjes hadden uitgepakt werden ze gek en waren even zoet met het speelgoed tot dat er weer ruzie kwam. Een erg drukke dag... Het is wel even wennen om de hele dag met kinderen te spelen en te doen, maar ze maken me wel vrolijk.
Marthe en ik moesten wel even lachen toen we hoorden dat we zelf onze kleren moesten wassen. Daar zaten we als verwende (haha) meisjes met een teil water en een wasbordje. "Hoe gebruik je dit ding..? Durf jij het te vragen? Dan lacht ze ons vast uit.."
Nog even bobo ingeweest voor btg en koekjes, omdat we al bang waren dat het eten niet te eten zou zijn en we dus geen honger hoeven te lijden.
Vandaag mijn ondergoed aan de waslijn op gehangen. (Dat kan dus echt niet. Waar moet je het anders laten drogen denk ik dan? Blijbaar binnen). Geld, eten, speelgoed aangepakt met links. (Moet met rechts). Nog even wennen aan de gewoontes dus..