Blijkbaar al dag 7..

13 juli 2014 - Bobo-Dioulasso, Burkina Faso

Blijkbaar al dag 7: (tussendoor vergeten te schrijven?)
Wat een dag.. Wekker op 6:40 en met de ogen half dicht naar het weeshuis gelopen voor een start aan de tweede dag. Gelukkig geen gillende kinderen voor mij in de ochtend, (die bleven lekker bij Marthe) want ik moest meehelpen met koken. Daar gaan de rotte tomaten met vlieg en al in de pan, jammie. Daarna mocht ik afwassen in het vieze water wat overbleef van het wassen. Maar wat maakt het uit, iedereen vindt het eten lekker de vaat lijkt schoon. In Nederland zijn we ook wat overdreven met de hygiëne van eigenlijk alles. Daarna terug naar de kinderen waar ik al snel gek van werd.. Zet me maar even tussen 10 honden dacht ik (jochen begrijpt dit wel). Als ze iets niet van mij krijgen of mogen lopen ze door naar Marthe, want marthe is de lieve en ik (volgens Marthe) de strenge. Omdat ik (en marthe ook een beetje) ons gingen vervelen zijn we in de middag naar de piscine geweest. Toen we terug kwamen draaide de sfeer om en was het super gezellig. Stoelendans gedaan, slingers gemaakt, gekleurd en de kinderen laten kennis maken met ballonnen. Echt hilarisch. Het meisje van 16 keek voor het eerst van haar leven in een front camera op Marthe haar telefoon en kwam niet meer bij van het lachen.. Een koude douche genomen, want er is geen warm water voor wie wat niet wist en alweer om 8 uur in bed. Heerlijk..

1. Ate Wijnstra:
    13 juli 2014
    Hè daar, wat een leuke verhalen. Kan er enorm van genieten. Ben benieuwd hoe het lever in de stad Bogo is en of je makkelijk je kan verplaatsen daar. Henk vertelde me dat enkele kinderen 's middags slapen, hij had gebeld met jullie. Ik zal jullie ook vandaag nog even proberen te bellen. Mama is met Joke vandaag vertrokken, ze hebben er beide erg veel zin in. Woensdag vertrek ik met Chenny, nu enkele dagen alleen thuis.
    Ik blijf je verhalen volgen en kijk uit naar je volgende verhaal. Dikke kus Papa
  2. Henk:
    13 juli 2014
    Supe Martine. Niet teeee streng zijn hoor? Dat vond jij toch ook niet leuk....? Volle bak genieten en een ervaring die je je hele leven meeneemt. In een woord 'GEWELDIG'!
    Knuffel voor jullie beide!
  3. Henk:
    13 juli 2014
    Waarom staan jouw foto's wel recht en die van Marthe niet? Kun je even uitleggen hoe je dat doet? Doeoeoeoeiiii.
  4. Hilda:
    14 juli 2014
    Lieve Donaldduck bekje... Wat een belevenissen. Wanneer ik het lees is het net alsof ik heel dichtbij je ben. Begrijp goed dat het even wennen is met al die enthousiaste kinderen waar geen uit knopje op zit. Diesel weggebracht naar Jenne zaterdag hij moest ook even wennen tussen 4 andere drukke honden maar vrat direct alle etensbakjes van de rest leeg... Dat zal jij niet snel doen daar begrijp ik met die rotte tomaatjes. Hoop dat jullie ook een beetje in het ritme zijn gekomen daar, maar wanneer je al om 8 uur in de avond op Bed gaat is dat wel gelukt denk ik.. En n beetje streng kan geen kwaad hoor Tinus, is alleen maar duidelijk dan is marthe maar THE good girl, ze heeft toch al engelenhaar... Kus mamaxxxxx